השר גלעד ארדן מזהיר: "לא נאפשר אלימות"

איתי גדסי 1 Comment on השר גלעד ארדן מזהיר: "לא נאפשר אלימות"

רגע לפני שההפגנות שוב מתחילות, דבריו של השר ארדן באים כדי להבהיר שהיחס להתפרעויות הבאות ישתנה: "כבדו את החוק, כבדו את הנושא עליו את מפגינים, אי אפשר למחות כנגד האלימות ולעשות זאת באלימות חמורה וונדליזם, תוך פגיעה בשוטרים ובאזרחים"

ארדן צילום: דוברות המשרד לבט"פ
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול, בשעת לילה מאוחרת, קיים השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הערכת מצב ובה פנה למתפרעים ואמר: "לפני יומיים התרחש אירוע קשה כאב וחמור כאשר קצין משטרה ביצע ירי אשר גרם למותו הטראגי של הנער סולומון טקה זכרונו לברכה. אני מבקש להביע שוב בשמי ובשם משטרת ישראל כולה את הזעזוע העמוק ואת הצער הרב על האירוע הקשה הזה ושלוח תנחומים מעומק הלב לבני משפחת טקה. מאז אתמול החלו הפגנות וחסימות כבישים אשר התעצמו היום לאחר הלווייתו של סלומון ז"ל. אני מבין ומזדהה עם כאבם של בני העדה ומכבד את הרצון להביע מחאה זכותו של כל אזרח במדינה דמוקרטית למחות על עוולות שהוא מרגיש שנעשו לו ולזעוק כשאר הוא מרגיש שזכויותיו נפגעו".

"ממשלת ישראל, המשרד לביטחון פנים והמשטרה עשו בשנים האחרונות צעדים רבים ומאמצים גדולים מאוד כדי לחזק את הקשר והאמון בין קהילת יוצאי אתיופיה והמשטרה. בעיני זו הייתה ועדיין אחת המשימות הלאומיות החשובות ביותר. למאמצים האלו של המשטרה היו גם תוצאות חיוביות במשטרת ישראל ובמג"ב משרתים כיום למעלה מ-1,000 מבני הקהילה. חלה ירידה של 21 אחוזים במעצרים בקרב יוצאי אתיופיה, יזמנו את פרויקט מצלמות הגוף כדי להגביר את השקיפות ונעשו צעדים רבים כדי להילחם בתופעת שיטור היתר".

"הנהגת הקהילה עצמה מציינת בכל הזדמנות לשבח את פעילות המשטרה, והמקרה הנורא בקריית חיים איננו מייצג את התהליכים שעברה ועוברת משטרת ישראל, מחאת הקהילה היא לגיטימית, אבל למחאה, לכל מחאה בחרה דמוקרטית יש גבולות שאסור שייחצו ושהמשטרה לא יכולה להתעלם מהם. משטרת ישראל עשתה כל מאמץ וכל שלעיל ידה כדי לאפשר למפגינים להביע את כאבם ולזעוק את זעקתם. הכוחות נהגו באיפוק והכלה על מנת שלא להגיע לעימותים אלימים אשר יביאו חלילה לנפגעים בנפש, פגיעה באזרחים, שוטרים".

"אני מודע כמובן גם לסבלו הרב של הציבור הרחב, ולאי הנעימות שנגרמה לעשות אלפי אזרחים בכבישים ואני מצר על כך צער רב, אולם חשוב להבין שהמשטרה פעלה כך כדי למנוע נפגעים נוספים בנפש. פינוי של כבישים רבים שנחסמים בעת ובעונה אחת ברחבי המדינה מצריך הפעלת כוחות ואמצעים גדולים שהיו גורמים בוודאות גבוהה מאוד לעוד נפגעים, מה שהיה מביא כמובן להסלמת המצב איננו רוצים בכך. לצערי בקרב המפגינים היו ועדיין ישנם כאלה בשעות אלה שפועלים באלימות רבה ומשולחת רסן גם כנגד השוטרים שעושים את תפקידם וגם כנגד אזרחים תמימים".

"ראינו היום פורעי חוק אלימים מאוד בקרב המפגינים, שהשליכו בקבוקי תבערה רימוני הלם, השחיתו כלי רכב ותשתיות מדינה ואפילו ניסו להצית תחנות משטרה, האלימות הזו גרמה לפציעתם של עשרות שוטרים. מפגינים שמיידים אבנים על אמבולנס, מפגינים שפוגעים בכוחות הצלה שמגיעים לסייע, מפגינים שמציתים תחנות משטרה – מאבדים לגיטימציה. אי אפשר לקחת רבבות אזרחים בכבישים כבני ערובה ולסכן את חייהם. אנחנו נמשיך להיאבק על זכותם של המפגינים למחות, אבל לא נסבול אנרכיה ולא נסבול פגיעה קשה בסדר הציבורי, וכמובן לא נאפשר מחאה שפוגעת בגוף או ברכוש פגיעה חמורה".

"אני קורא מכאן הלילה לכל המפגינים שנמצאים עדיין ברחבי המדינה בכבישים וברחובות – אנא כבדו את החוק, כבדו את הנושא עליו את מפגינים, אי אפשר למחות כנגד האלימות ולעשות זאת באלימות חמורה וונדליזם, תוך פגיעה בשוטרים ובאזרחים. אנחנו לא נוכל לאפשר זאת אסור שמשטרת ישראל תאפשר זאת".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קודם כל שיפסיק לגלח תפאות שלו כמו כומר נוצרי